Starjumper

Namn: Starjumper "Star"
Kön: valack
Ålder: 9 år. Född den 17 februari 2004.
Mankhöjd: 151 cm. 
Ras: Morganhäst
Inriktning: Hoppning.
Om: Starjumper är en väldigt duktig valack på 9 år. 
Under sin korta levnadstid har han hunnit med att tävla mycket i hoppning och kommit väldigt högt upp i klasserna. 
Han är en riktig charmör och skulle aldrig tacka nej på ett hinder. 
 
Han har tidigare bott i Firgrove och tävlats av Minka. Star var Minkas bästa hopphäst under 3 års tid. 
Sedan skulle Minka börja på ett hästgymnasium och gå där under ett års tid. 
Möjligheten att ta med sin egen häst fanns tyvärr inte så Minka var tvungen att sälja Starjumper. 
Hon ville egentligen inte, men visste att hon var tvungen. 
Därför frågade hon mig, jag och Minka är goda vänner sedan barnsben och hon visste att jag hade bra hand om mina hästar.
Efter att jag hade sett vad Star faktiskt kunde var jag inte sen att tacka ja. 
Han är en helt fantastisk hopphäst!
 
Stars favoritgodis är utan tvekan äppel och det bästa han vet är att hoppa. 
Ibland kan han bli lite busig och börja bocka. Oftast i hoppningen får han sådana glädjeryck, så det gäller att alltid vara beredd. 
Han är också nyfiken på allt, vill gärna nosa och undersöka det. 
Han har en förkärlek till jordekorrar och älskar att jaga dem!
Starjumper är en mycket trevlig häst som alltid kommer vara min! :)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jorvikliife.blogg.se

Välkommen till jorvikliife.blogg.se! Detta är en blogg om starstable.com och den drivs av Sandy Bluecamp! Ha en trevlig lässtund! :)

RSS 2.0