Angelrain

Namn: Angelrain "Angel"
Kön: sto
Ålder: 8 år. Född den 9 juni 2005
Mankhöjd: 148 cm
Ras: Jorvikiskt fullblod
Inriktning: Hoppning, terräng, ridning. 
Om: Angel är en väldigt snäll men busig häst på 8 år.
Hon föddes hemma i Jorvikstallet och hennes mamma var vårt duktigaste sto Snowangel. Min mamma Johanna tävlade mycket med Snowangel som ung. De tävlade internationellt i både hoppning, dressyr och terräng.
Angelrain är hennes enda föl.
Innan jag flyttade till Silverglade red jag och mamma in henne tillsammans och jag tog med henne när jag flyttade till Silverglade som 9-åring.
Nu har vi ju flyttat tillbaka.
 

Angelrain är lugn och trygg vid ridning men kan bli något ivrig ibland.
Hon älskar att galoppera och att hoppa.
Vi har hoppat upp till 150 cm tillsammans.
Angel har bra reflexer och blir lätt skrämd för konstiga ljud och annat.

 

Angelrain är väldigt speciell för mig då hon var den första hästen jag red och lärde mig rida på.
Hon har alltid funnits där för mig och stöttat mig när jag varit ledsen.
Hon får mig alltid på bättre humör och skulle aldrig svika mig!
Min fina häst, jag älskar dig! <3

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jorvikliife.blogg.se

Välkommen till jorvikliife.blogg.se! Detta är en blogg om starstable.com och den drivs av Sandy Bluecamp! Ha en trevlig lässtund! :)

RSS 2.0